Vælg farve
Retail Sales Price: Panasonic Online Price: Køb Buy from Panasonic Where to Buy Out of Stock at Panasonic Online

Panasonic stopper plasmaproduktion

København, den 1. november 2013 – I går annoncerede Panasonic, atde vil stoppeproduktionen af​​plasmaskærme i december 2013 og afslutte salget af skærmene ved udgangen af marts 2014. Panasonicvil i stedetfokusere på at videreudvikle4K Ultra HD- og OLED-teknologienmed skærme i topkvalitet. Afgørelsen træffespå grundlag af større globale forandringer på markedet og faldende efterspørgsel på plasma-tv.

”Vi vil fortsætte medat koncentrere os om at udvide salgetog tilbydeen stærkline-up afnye tv-modellerved hjælp af allede erfaringer, vi har opnået inden forfladskærmtv-forretning. Fremadrettet vil vi bruge alle ressourcer på at holde førerpositionen inden for 4K Ultra HD -teknologi,” siger Calina Gavril, Nordic Product Manager, Panasonic.

Panasonics plasma-tv har i flere år været anerkendt for bemærkelsesværdig god billedkvalitet og funktionalitet. Plasma-serierne ST, VT og ZT har modtaget adskillige priser i 2013 og var en vigtig del af Panasonics udvikling af plasma-teknologi. Branchens førende og prisbelønnede plasma-tv vil stadig være tilgængelig i butikkerne til julehandlen. Panasonic oplyser, at der fortsat ydes support af plasmaskærme efter marts 2014.

Med Panasonics nye tv-strategi intensiveres produktionen og udviklingen af markedets bedste 4K-tv. Fornyligt lancerede Panasonic verdens første Ultra HD-TV med 4K 50/60P-input baseret på HDMI 2.0 og DisplayPort™1.2a specifikation. Som branchens førende tv har TX-L65WT600indbygget 4K H.264 (MPEG4)-dekoder, som ikke alene gør det muligt at afspille 4K-videofiler via USB og SD-kort, men det bliver også muligt at se 4K-indhold direkte fra internettet.

Panasonic vil satse hårdt påvidereudvikling af tv-teknologi inden for 4K og OLEDi de kommende år med fokus på at tilbyde kunderne ​​branchens førendeprodukter, der kombinerer lækkert designmed brugervenligeSmarttv-funktioneri altid skarp billedkvalitet.