Prijenos uživo bilo gdje

Zamislite da planinarite do samog vrha planine. Kad konačno dođete do vrha, poželite da upravo taj posebni trenutak odmah s tog mjesta podijelite sa svojim prijateljima. No kamera na vašem pametnom telefonu ne može dočarati taj spektakularni pogled. "Ovo je samo jedna situacija u kojoj bi LUMIX GH5M2 bio savršen", kaže njemački snimatelj Chris Kueper. "Ovim fotoaparatom možete snimati i uživo prenositi sadržaj s najboljim kvalitetom slike. Jedino što vam je potrebno pored fotoaparata je pametni telefon. GH5M2 se izdvaja od konkurencije."

Zbog ogromnog potencijala, Chris bi rado dodao fotoaparat GH5M2 svojoj radnoj opremi. "Prijenos uživo je postao popularan za vrijeme pandemije koronavirusa, a mnogi klijenti su me molili da organiziram jedan, na primjer, u polju modne industrije. Za svaki od tih zadataka morali smo donijeti hrpu opreme i snimati u studijskom okruženju. Svaki put smo bili uspješni, ali stvari bi bile puno lakše s fotoaparatom LUMIX GH5M2: samo nekoliko klikova je potrebno za prijenos uživo, bez svih dodatnih kablova, pomoćnog osvjetljenja i tehnologije." "Oduvijek sam želio uraditi prijenos uživo izvan studija, negdje usred prirode.

No, dosad je to bilo tehnički previše zahtjevno. Puštanje fotoaparata GH5M2 i njegovog ugrađenog RTMP modula u prodaju konačno je to omogućilo. Za prijenos uživo, bilo gdje da se nalazim, potrebni su mi samo GH5M2 i moj pametni telefon. Za svoj projekat sam zamišljao ekstremne situacije u kojima bi malo ljudi pomislilo na prijenos uživo, prosto zbog tehničkih razloga. Upravo sam tu htio započeti!" Došao je na ideju za projekat u kojem će nastupiti tri elementa: zrak, zemlja i voda. Htio je snimati vožnju nizbrdo brdskim biciklom, putovanje balonom na vrući zrak i video pod vodom, te sadržaj prenositi uživo.

"Zbog ovog projekta sam otišao na Mallorcu. Kako bih dobio željene snimke, planirao sam tamo snimati tri dana. Brdski biciklizam bila je prva stvar na mom popisu. Tokom vožnje biciklom kardanski zglob se slomio, pa sam morao improvizirati. Putovanje balonom na vrući zrak moralo se odgoditi zbog vremenskih uslova. A što se tiče podvodnog snimanja, morali smo pronaći drugu lokaciju umjesto one koju smo prvobitno imali na umu. Na kraju smo sve završili za svega 14 sati. Gotovo da nisam uopće spavao, ali vrijedilo je: rezultati su bili odlični i mogli smo uživo prenositi sadržaj s bilo kojeg mjesta. Najzahtjevnije je bilo snimanje pod vodom. Morali smo se pobrinuti da Wi-Fi veza bude stabilna za prijenos uživo: ako odete preduboko, veza se prekida." Osim što može prenositi sadržaj uživo dok snimate, fotoaparat ima i druge prednosti. "Kvalitet slike je odličan. Boje su malo prilagođene, što slike čini još boljima. Panasonic nastavlja poboljšavati sistem Micro Four Thirds i to zaista možete primijetiti kada koristite ovaj fotoaparat.

Lako je koristiti različite komplete objektiva. Za ovaj projekat uglavnom sam koristio lagane objektive. Zbog male veličine košare u kojoj smo stajali, za fotografije koje sam snimao tokom vožnje balonom na vrući zrak koristio sam širokougaoni objektiv. Kasnije sam koristio objektiv sa zumom kako bih snimio više detalja na kućama i u okolini." U njegovom projektu nedostaje još samo jedan element: vatra. "Mislim da će sljedeći prijenos uživo morati biti pored vulkana. Čitao sam da postoji aktivni vulkan u dolini Geldingadalir na planini Fagradalsfjall na poluotoku Reykjanes. To bi bilo savršeno mjesto za dovršetak ovog projekta. Snimanje u blizini aktivnog vulkana ne bi predstavljalo problem za GH5M2." Jedva čeka da fotoaparat doda svojoj kolekciji. "Vidim mnogo mogućnosti koje ovaj fotoaparat nudi. Sigurno bi puno olakšao moj život snimatelja!"

Chris Kueper

Mladost sam proveo vježbajući parcour i gimnastiku. Kao mladi trener, htio sam djecu podučiti kako da izvode željene pokrete. Zato sam odlučio svojim fotoaparatom bilježiti njihove pokušaje i uspjehe. To je bio početak mog života kao snimatelja. Danas, 15 godina kasnije, razvio sam vlastiti stil i stekao vrijedna znanja i iskustva od videografije do fotografije.

Volio bih pričati priče i potaknuti svoje gledatelje da na trenutak zastanu, bolje pogledaju i uoče sve sitne detalje. Volio bih da ljudi vide trud i predanost koje ulažem u svoj rad. Kao producent i redatelj radim za "ESCAPE Filmproduktion", koji sam zajedno s prijateljima osnovao 2017. godine.