Стримовање уживо на сваком месту

Замислите да се пењете на врх планине. Када коначно дођете до врха, пожелите да поделите тај посебан тренутак са својим пријатељима. Али камера на вашем паметном телефону не преноси верно спектакуларни поглед. „Ово је само једна ситуација у којој би LUMIX GH5M2 био савршен“, каже немачки сниматељ Крис Купер. „Помоћу ове камере можете снимати и емитовати уживо са најбољим квалитетом слике. Једино што вам треба осим камере је паметни телефон. GH5M2 је револуционаран.“

Због огромног потенцијала, Крис би радо додао GH5M2 у своју радну опрему. „Пренос уживо постао је популаран током короне, а многи клијенти су ме замолили да организујем један, на пример, из модне индустрије. За сваки од ових задатака морали смо понети хрпу опреме и снимати у студијском окружењу. Успели смо сваки пут, али ствари би биле много лакше уз LUMIX GH5M2: са само неколико кликова можете да преносите уживо, без свих додатних каблова, светлости и технологије.“ „Увек сам желео да створим пренос уживо изван студија, негде усред природе.

Али до сада, то је било технички презахтевно. Објављивање модела GH5M2 и његовог уграђеног RTMP модула је коначно ово омогућило. Све што ми треба су GH5M2 и мој паметни телефон да могу да емитујем уживо где год да сам. За свој пројекат замишљао сам екстремне ситуације у којима би мало људи помислило да уживо емитују, једноставно из техничких разлога. Управо сам одатле хтео да почнем!“ Он је дошао на идеју за пројекат у коме су ступила у игру три елемента: ваздух, земља и вода. Желео је да снима и емитује уживо током спуштања брдским бициклом, док је био на путовању балоном на топли ваздух и док је под водом.

„Због овог пројекта сам отишао на Мајорку. Планирао сам да тамо снимам три дана да бих добио жељени снимак. Вожња брдским бициклом била је прва ствар на мојој листи. Током вожње гимбал се сломио, па сам морао да импровизујем. Путовање балоном на топли ваздух морало је да се помери због временских прилика. А што се тиче подводног снимања, морали смо пронаћи друго место него што смо првобитно замислили. На крају смо све урадили за само четрнаест сати. Скоро да нисам ни спавао, али вредело је: резултати су били одлични и могли смо да емитујемо свуда уживо. Најтеже је било снимање под водом. Морали смо да се уверимо да је Wi-Fi веза стабилна за пренос уживо: ако одете предубоко, изгубићете везу.“ Осим што може да преноси уживо током снимања, камера има и друге предности. „Квалитет слике је одличан. Боје су благо прилагођене, што слике чини још бољим. Panasonic наставља да побољшава систем Micro Four Thirds што се заиста види када користите ову камеру.

Лако се користе различите врсте објектива. За овај пројекат сам углавном користио лагане објективе. Користио сам широкоугаони објектив за фотографије које сам направио током вожње балоном на топли ваздух, због мале величине корпе у којој смо стајали. Касније сам користио зум објектив да бих добио више детаља о кућама и околини.“ Само један елемент недостаје у овом пројекту: ватра. „Мислим да ће следећи пренос уживо бити са вулкана. Читао сам да постоји активни вулкан у долини Гелдингадалир на планини Фаградалсфјал на полуострву Реикјанес. То би било савршено место за завршетак овог пројекта. Снимање у близини активног вулкана не би представљало проблем уз GH5M2.“ Крис једва чека да дода камеру у своју опрему. „Видим много могућности за ову камеру. Сигурно би ми много олакшала живот као редитељу!“

Крис Купер

Младост сам провео уз паркур и гимнастику. Као млад тренер, желео сам да научим децу покретима које су желели да науче. Зато сам одлучио да њихове покушаје и успехе снимим камером. То је био почетак мог живота као редитеља. Данас, 15 година касније, развио сам сопствени стил и стекао драгоцено знање и искуство од снимања до фотографије и назад.

Желео бих да испричам приче и натерам своје гледаоце да на тренутак застану, погледају изблиза и препознају мале детаље. Волео бих да људи виде труд и преданост коју улажем у свој рад. Као продуцент и редитељ радим за „ESCAPE Filmproduktion“, који сам основао заједно са пријатељима 2017. године.